چرا کمپین های تبلیغاتی ات در اینستاگرام شکست می خورند؟ + راه حل

 

بار دیگر موجودی حسابت را چک می کنی.. مطمئن نیستی که با این مبلغ باید تبلیغات را انجام دهی یا نه..

 

این تمام پولی است که داری.. اگر هزینه ساخت کمپین های تبلیغاتی از حسابت کم شود + کارمزد کارت به  کارت تقریبا چند ریال بیشتر در کارتت نمی ماند.

 

صفحه گوشی را خاموش میکنی ، دراز می کشی و گوشی را کنار میزاری..چشمانت را میبندی و سعی میکنی اتفاقات چند روز  آینده را پیش بینی کنی..

 

مبلغ را واریز میکنی.. تبلیغت ثبت می شود.. و چند دقیقه بعد بووووم ! فروش شروع می شود.. دایرکتت پر می شوی از ” لطفا شماره کارت را ارسال کنید” و یا ” سلام مبلغ را واریز کردیم سفارش کی ارسال میشه؟” ..

 

یک لبخند و چشمانت باز می شود.. همه این ها در خیالت بود ولی خب امید داری که شرایط اینگونه پیش برود.

 

انگیزه ای که داری این است که سفارش پشت سفارش برایت ثبت شود.. بار دیگر حساب و کتاب نهایی را انجام می دهی..

 

از آمار و ارقام خسته می شوی و تصمیم میگیری یکبار هم که شده شانست را امتحان کنی..

 

 

همراه بانک را باز میکنی..شماره کارت..رمز دوم.. کد چهار رقمی.. (تمام این لحظات داری  به این فکر میکنی که آیا کار درست را انجام می دهی؟ ” بیخیال باید تستش کنم.. “

 

تاریخ انقضاء..و دکمه پرداخت..

 

یک ساعت بعد پست تبلیغاتی ات ثبت شده و تو هر لحظه استرس ات بیشتر می شوی..این تنها راه حل تو برای نجات کسب و کارت است و اگر شکست بخورد..دیگر امیدی نخواهی داشت.

 

دقیقه ها میگذرند اما هنوز حتی یک نفر هم به فالوور هایت اضافه نشده اند.. بار دیگر متن ات را از ابتدا می خوانی.. : بهترین فروشگاه لوازم آرایشی اینترنتی..ارزان ترین و با کیفیت ترین محصولات را از ما بخواهید.. با مصحولات آرایشی اوریفلیم بهترین باشید..

 

پیش خودت میگویی شاید متن ام اشکال داشته باشد..یا حتی تصویری که انتخاب کرده ام..

 

بعد از گذشت چند ساعت حتی از اینکه برنامه اینستاگرام را باز کنی متنفر هستی.. نا امید و خسته ای.. و می خواهی عمیق بخوابی.. و دیگر حتی به این موضوع که محصولاتت را در اینستاگرام بفروشی فکر هم نکنی..”

 

این تجربه ایست که تقریبا تمام افرادی که کار تبلیغات در اینستاگرام را انجام داده اند داشته اند..اشکال کار کجاست؟

 

در ادامه این مقاله دقیقا همین موضوع را به تو نشان می دهم.

 

اگر هر بیزینسی به روش سنتی و قدیمی خودش جلو برود ، قطعا نابود می شود.

 

فرقی نمی کند چقدر تلاش و زحمت داشته باشی ، زمانی که سیستم ات اشتباه باشد  شکست  در انتظار توست.

 

شاید از خودت بپرسی سیتسم اشتباه دیگر چیست؟

 

زمانی که مثل بقیه افراد برای پیج ات تولید محتوا کنی ، فالوور فیک بخری ، لایک های پیج ات را افزایش دهی و انتظار داشته باشی نتیجه بگیری ، دقیقا سیستم اشتباه را در پیش گرفته ای.

 

که این سیستم هیچ وقت قرار نیست به تو آن فروشی که در ابتدای ساخت پیج ات به دنبالش بودی را به تو بدهد. چرا؟

 

 

چون اگر قرار بود این سیستم فروش خوبی را ایجاد کند الان تمام پیج های فروشگاهی در اینستاگرام فروش بالایی داشتند.

 

پس قید فروش در اینستاگرام را تا زمانی که مانند بقیه افراد کار میکنی بزن.

 

 

در این مقاله می خواهم در مورد تبلیغات صحبت کنم.

 

 

همانطور که احتمالا میدانی تبلیغات مهم ترین بخش کار هر کسب و کار است که اگر اصولی کار نشود ، کسب و کار پرسود نخواهد شد.

 

اگر تجربه ساخت کمپین های تبلیغاتی را داشته باشی ( همان تبیلغ دادن ! ) احتمالا از شنیدن نام تبلیغات وحشت داری.. چون تجربه شکست در این مسیر را داشته ای.. و دلت نمی خواهد حتی یکبار دیگر امتحانش کنی..

 

اگر اینطور هستی باید بگویم خبر بدی برایت دارم..و آن این است که یا باید در ساخت کمپین های تبلیغاتی حرفه ای شوی یا فروش در اینستاگرام را فراموش کنی..

 

اما قبل از تبلیغات باید نگاهی به محتوای پیج ات داشته باشی.. و این چند سوال را از خودت بپرسی :

 

  • مخاطب وقتی وارد پیج من می شود چه پیشنهادی را دریافت می کند؟ ( اگر در پنج ثانیه اول چشمان مخاطب به پیشنهادت خیره نشود ، به احتمال زیاد دیگر به پیج ات برنمی گردد. )
  • چه چیز متفاوتی ارائه می دهی..؟
  • محتوایی داری که مخاطب بخواهند ۵ دقیقه روی آن وقت بگذارد؟

 

 

 

زمانی که مخاطب وارد پیج تو شود پنج ثانیه زمان داری تا او را علاقه مند به خودت کنی !

 

اگر نمی توانی اینکار را انجام دهی ، احتمالا یک بازدید کننده به درد نخور دیگر به بازدید کننده های پیج ات اضافه کرده ای.

 

منظورم این نیست که در ابتدا پیشنهاد یک مشت پول به عنوان هدیه یا یک رابطه جنسی تمام عیار را به او بدهی.

 

برای اینکه منظورم را متوجه شوی کافی ست به این مثال توجه کنی :

 

 

 

 

این یکی از تصاویر کمپین هایی است که برای یکی از دوستان در آکادمی ساخته ایم ( حوزه فروش لوازم آرایشی که فقط یک جای خالی برای آن در آکادمی باقی مانده )

 

زمانی که مخاطبت را با همچین پیشنهادی روبرو کنی ابتدا برای خواندن کپشن علاقه مند می شود و اگر متن کپشن هم به همین کیفیت نوشته و طراحی شده باشد مخاطب وارد پیج ات خواهد شد.

 

اولین پیشنهاد مهم ترین و سخت ترین کار توست.

 

برای اینکه بتوانی اینکار را با کیفیت بهتری انجام دهی به این لینک برو : کلیک کن

 

 

محتوای متفاوتی نسب به دیگر رقیبانت ارائه نمی دهی ؟ انتظار نداشته باش که فروشت بیشتر از آنان باشد.

 

هر حوزه و یا هر شاخه ای را که نگاه کنی رقابت اصلی میان دو درصد برتر است ، این مصال را قبلا در دوره رایگان تیک تاک زده ام .

 

اگر بخواهم توضیح مختصری راجبش بدهم باید بگویم که : زمانی که عملکرد ات ، محتوایی که داری ، کمپین هایی که میسازی و پیشنهادی که داری متفاوت از دیگران نباشد نباید انتظار داشته باشی فروشت متفاوت باشد.

 

من شدیدا به این موضوع که دقیقا به اندازه تلاشت نتیجه میگیری اعتقاد دارم.

 

رونالدو و مسی شبیه به دیگران نیستند پس نتیجه متفاوتی میگیرند و رقابت اصلی همیشه میان آن هاست.

 

بامیلو و دیجی کالا متفاوت اند ، چه از لحاظ کمپین هایی که میسازند و چه از لحاظ عملکردی ای که دارند ، پس فروش بیشتری از سایر فروشگاه های اینترنتی دارند.

 

هر حوزه ای نگاه بکنی همین است ، یا باید وارد دنیای دو درصدی ها شوی یا به فروش معمولی تن بدهی.

 

ولی در این صورت شانسی برای همکاری با تیم اینستاگرام استور نخواهی داشت چون ما فقط می خواهیم دو درصد موفق هر حوزه را در آکادمی بسازیم.

 

الان به پیج ات نگاه کن ، ببین که عملکردت لایق ورود به دنیای دو درصدی ها است؟ اگر اینطور نیست پس شروع کن و تغیرات را بساز !

 

 

نمی توانی کاری کنی مخاطب پنج دقیقه روی پیج ات وقت بگذارد؟ فاتحه کسب  و کارت را بخوان !

 

 

زمانی که مخاطب روی پیج تو وقت بگذارد یعنی عاشق پیج تو شده !

 

چند بار تا به الان وارد پیجی شده ای و بدون اینکه حتی یک دقیقه کامل پست هایش را ببینی خارج شده ای ؟

 

این اتفاق برای پیج تو هم خواهد افتاد زمانی که محتوایی که داری برای مخاطبت ات جذاب نباشد

 

اما برای اینکه محتوای جذابی داشته باشی چاره ای جز مقاله نویسی نداری.

 

آموزش کامل نوشتن مقاله را در دوره رایگانی که روی سایت گذاشته ام داده ام

 

زمانی که بیست الی سی مقاله روی پیج ات داشته باشی ( مقاله با کیفیت ) و در آن راجب موضوعاتی صحبت کرده باشی که مخاطب به آن ها علاقه دارد نزد مشتریان محبوب می شوی و پیج ات لایک ، کامنت و فروش بیشتری خواهد داشت.

 

دقیقا مانند خودت که الان مشغول خواندن مقاله من شده ای ! 

 

اگر بخواهم مثال ساده ای بزنم مقاله برای پیج مانند لاستیک برای ماشین است.

 

ماشین پیج ات بدون لاستیک های مقاله حتی یک قدم هم به جلو نخواهد رفت

 

این چیزیست که من برای تو تضمین میکنم

 

شاید در ابتدا سخت باشد ولی اگر قرار بود اینکار سخت نباشد الان تمام پیج ها آن را انجام می دادنند و تو شانس ایجاد تفاوت با آن ها را نداشتی.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *