چطور با مشتریانی که خرید نمی کنند برخورد کنیم

مشتریانی که خرید نمی کنند به دو دسته تقسیم می شوند

 

  • کسانی که بازار هدف شما نیستند و نیازی به محصول ندارند
  • کسانی که به مصحول شما نیاز دارند ولی در خرید محصول دو دل هستند

 

ما به دسته اول کاری نداریم چون نمی توانیم نیاز های آن هارا بر طرف کنیم ، به عنوان مثال به یک مرد 150 سانتی نمی شود قرض کاهش قد فروخت.

 

پس این دسته از بازار را کاملا کنار بگذار

 

اما دسته دوم می توانند دلایل مختلفی داشته باشند که در ادامه این موضوع را برسی خواهیم کرد

 

1-بار اول است که از شما خرید می کنند و به شما اعتماد ندارند

 

این موضوع بسیار رایج است می تواند بزرگترین مشکل ات باشد  ، اما این مشکل را چطور حل کنی ؟

 

روند اعتماد سازی مشتری :

  • نیاز آن دسته از بازار را شناسایی کن
  • نشان بده می خواهی به او کمک کنی
  • نتیجه به دست آمده از آن محصول را بازاریابی کن نه خود محصول را
  • پیشنهاد خرید بده

 

اگر این روند را به خوبی طی کنی درصد زیادی از مشتریانی که در خرید از تو دو دل هستند به خریدار تبدیل خواهند شد.

 

و اگر محصول ات دقیقا همان چیزی باشد که مشتری می خواهد اطمینان می دهم آخرین باری نیست که از شما خرید خواهند کرد

 

منظورم از ” دقیقا همان چیزی باشد که مشتری می خواهد ” این است که محصولت دقیقا آن کیفیت و کارایی را برای مشتری داشته باشد..

 

 

2- رقیبی داری که دقیقا همین محصول را برای فروش گذاشته است

 

اکثر افراد در این مواقع قیمت محصولشان را بسیار پائین میاورند تا مشتری آن هارا برای خرید انتخاب کند.

 

این راه حل خوبی است ، اگر می خواهی محصولت کم ارزش دیده شود!

 

قیمت پائین به هیچ وجه مزیت رقابتی به حساب نمی آید و این موضوع را  می توانی الان قبول و درک کنی یا اینکه مدت ها بعد ، زمانی که یک شکست دیگر در کسب و کارت خورده ای..

 

از یک چیز مطمئنم و آن این است که اگر تو بخواهی ماشین TOYOTA CHR  را بخری و دو شرایط فروش را روی میزت داشته باشی ، یک انتخاب خواهی داشت.

 

شاید بگوئی هنوز راجب شرایط فروش ها توضیحی نداده پس از مجا مطمئنی ؟

 

اگر حرفم را باور نمی کنی بگذار شرایط فروش هارا  برسی کنی..

 

اما قبلش میخاهم بودجه خرید تورا مشخص کنیم.. بودجه خرید تو برای این ماشن 200 میلیون تومان است

و دو پیشنهاد داری

 

  • تویوتا سی اچ آر ، 190 میلیون تومان
  • تویوتا سی اچ آر 205 میلیون تومان

 

من مطمئنم گزینه دوم را انتخاب می کنی چون ریسک این را نخواهی کرد که 10 میلیون کمتر هزینه کنی و احتمال این که هر روز یک داستان با ماشین داشته باشی

 

شاید صبر کنی و یک ماه دیر تر این ماشین را بخری ، چون دوست داری بعد از خریدش فقط از او لذت ببری ، نه چیز دیگر

 

 

اما چطور در این میان از رقیب خود پیشی بگیریم ؟ اگر به دنبال این هستی که رقیبت را شکست دهی پیشنهاد میکنم دو مقاله قبلی را با دقت مطالعه کن : تکنیکی که باعث می شود مشتریانت هیچ وقت به تو خیانت نکنند و کلید موفقیت در فروش که رقیبت نمی خواهد بدانی

 

 

3- نتوانسته ای پیشنهاد فروش قانع کننده ای به بدهی

 

این موضوع نیست بسیار اتفاق می افتد و روز به روز تعداد پیشنهاد های اشتباه بیشتر می شود ، راجب این موضوع نیز در این مقاله صحبت کرده ایم ولی می خواهم توضیحات بیشتری در این مقاله در باره آن بدهم.

 

این مقاله را از دست نده : چطور طوری با مخاطبانت طرح دوستی بریزی که نتوانند به پیشنهاد فروشت جواب رد بدهند

 

اگر می خواهی مانند هزاران نفر پیشنهاد فروش اشتباهی به مشتریانت بدهی کافی است از فرمول زیر استفاده کنید :

 

بی توجه بودن به نیاز او + صحبت طولانی راجب خصوصیات محصول + پینشهاد = شکست

 

این فرمول می تواند به تو کمک کند که به شکست در فروش برسی

 

اما کار سختی برای یاد گیری این فرمول نداری خیلی از فروشنده ها حتی به صورت خدا دادی این را بلد هستند

 

و علاوه بر این خوب می دانند که چطور می شود بیزینس را به سمت نابودی برد.

 

اما امروز تو یک قدم از آنها جلو هستی ، چون می خواهی فرمول دادن یک پیشنهاد رد نشدنی را یاد بگیری..

 

شناخت نیاز او ( درد ها ، اشتیاق ها ، خواسته ها ) + صحبت در مورد مزایای محصول + صحبت در مورد نتیجه به دست آمده پس از استفاده از محصول + پیشنهاد = یک فروش دیگر و یک اس ام اس بانکی دیگر در گوشی تان

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *