چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم که بیشترین فروش را ایجاد کند

 

تصور رایج کسانی که می خواهند برای پیج شان در اینستاگرام تبلیغ دهند این است که ، هرچه تبلیغ بیشتری در اینستاگرام بدهم مردم بیشتری پیج ام را خواهند شناخت و در نتیجه فروشم هم افزایش خواهدد یافت.

 

باید بگویم این تصور هم اشتباه است و هم درست.

 

اگر تبلیغات به طور متدوادل انجام شود طبیعی است که نتایج بسیار فوق العاده را به ارمغان خواهد آورد ،  یک نمونه موفق این دسته از پیج ها پیج پاندی گالری است که یکی  از پر فروش ترین پیج های اینستاگرام است.

 

اما اشتباه این افراد کجاست ؟

 

اشتباهشان همین ذهنیت سریع و آسانشان است.

 

هیچ پیج و کسب و کاری صرفا با تبلیغات زیاد موفق نمی شود ، مهم تر از تعداد تبلیغ کیفیت تبلیغ است

 

اما برای اینکه بتوانی بیشترین فروش را از یک تبلیغ ایجاد کنی ، تبلیغت باید این خصوصیات را داشته باشد

  • بازار هدف درستی را نشانه بگیری
  • اطلاعاتت از محصولی که برای فروش گذاشته ای کامل باشد
  • تبلیغی که می دهی تبلیغ نویسی اصولی داشته باشد
  • تمام انگیزه بازار هدفت را از خرید محصولت بدانی
  • انتخاب پیج های با کیفیت برای دادن تبلیغ

 

لازم است که برای هرکدام از این موارد چند خطی را برایت بنویسم..

 

اما قبلش می خواهم یک داستان واقعی برایت تعریف بکنم..   

 

ایرانسل ، اسپانسر تیم های استقلال و پرسپولیس چند وقت پیش تصمیم گرفت تبلیغاتی را در شهرهای مختلف ایران اجاره کند..

 

که این بنر های تبلیغاتی چنین پیامی داشتند : می توانید از استقلال یا پرسپولیس حمایت کنید و مکالمه رایگان داشته باشید … این کار را می توانستید با شماره گیری چند عدد به آسانی انجام دهید

 

یکی از این شهرهایی که برای تبلیغات انتخاب کرده بودند  انزلی بود که خب همه می دانند چقدر مردمانش فوتبالی هستند ، پس از این رو گزینه مناسبی برای نصب بنر های تبلیغاتی بود.

 

 

اما اشتباهی که داشتند این بود که یک چیز را در نظر نگرفته بودند و آن این بود : مردم انزلی به فوتبال علاقه دارند ، ولی از تیم های شهر پایتخت متنفرند !

 

 و عاشقانه تیم شهر خود را یعنی ملوان بندر انزلی را میپرستند !

 

نتیجه این تبلیغ اشتباه چه بود ؟ ضرر هنگفتی که ایرانسل داد و به آتیش کشیدن بنر های تبلیغاتی این شرکت..

 

همیشه لازم نیست که خودمان شکست بخوریم تا از تجربه آن استفاده کنیم ، گاهی می شود از شکست های دیگران هم تجربه کرد.

 

زمانی که می خواهی تبلیغ بدهی به این موضوع بیشتر از هرچیزی توجه کن

 

 

مخاطبین پیجی که من می خواهم تبلیغم را در آن ثبت کنم چه کسانی هستند ؟

کار سختی نیست اگر بخواهیم این موضوع را متوجه شویم..

 

مخاطب یک پیج فوتبالی اغلب پسرانی هستند که به فوتبال علاقه دارند ، پس کار عاقلانه ای نیست اگر بخواهی تبلیغ لوازم آرایشی را در آن ثبت کنی  

 

فقط زمانی می توانی یک تبلیغ خوب بنویسی که اطلاعاتت از محصولت کامل باشد

 

زمانی که بدانی محصول من چه مشکلی را از چه مخاطبینی حل می کند خیلی راحت می توانی به سوالات زیر پاسخ دهی و زمانی که به سوالات زیر پاسخ دهی می توانی یک تبلیغ اصولی بنویسی..

 

 

 

زمانی که بدانی محصول من چه مشکلی را از چه مخاطبینی حل می کند خیلی راحت می توانی به سوالات زیر پاسخ دهی و زمانی که به سوالات زیر پاسخ دهی می توانی یک تبلیغ اصولی بنویسی..

 

  • برجسته ترین ویژگی محصول من چیست ؟
  • مشکلی که بازار هدف من دارد چیست و محصول من چگونه می تواند این مشکل را برایش حل کند ؟ ( پاسخ این سوال می تواند همان تیتر تبلیغت باشد )
  • چه چیزی را از ته دل دوست دارد اما نمی گوید ؟ ( پنهان می کند )
  • چه اتفاقی نا خوشایندی برایش میوفتد اگر از محصول تو استفاده نکند ؟

 

می توانم با یک مثال کاری کنم که این سوالات را بهتر درک کنی

 

به عنوان مثال یک کرم زیبایی :

  • برجسته ترین ویژگی محصول من این است که پوستی نرم و شاداب برای مخاطبینم به ارمغان میاورد
  • پوست تمیزی ندارد و محصول من می تواند این پوست تمیز را به او هدیه کند
  • از ته دل دوست دارند با پوست زیبا و در نهایت صورتی زیبا جنس مخالف را جذب کند ! که به هیچ وجه نمی گوید
  • در جذب دوستان و دیگر افراد جامعه صعیف خواهند بود چون صورت زیبایی ندارند

 

زمانی که به این سوالات پاسخ دهی هم اطلاعاتی کامل از کاری که محصولت برای مخاطب انجام می دهد داری هم می دانی که دلیل واقعی مخاطبت از خرید یک محصول چیست..

و زمانی که این را بدانی کار تو برای فروش محصولت به مخاطب بسیار آسان تر هم خواهد شد.

 

 

تمام موضوعات را برسی کردم جز یک موضوع ، و آن هم این است که بهترین پیج ها برای تبلیغات کدامند ؟

این موضوع خود نیاز به یک مقاله ای جدا دارد که در مقاله بعدی آن را برسی خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *