چطور یک محصول در اینستاگرام پرفروش می شود ؟

وقتی کلمه ” پر فروش ” را میشنوی احتمالا با خود میگویی : خوش به حال آن کسی که این محصول را برای فروش گذاشته است ، احتمالا خیلی آدم خوش شانسی بوده است که مردم در پیجش ریخته اند و خرید کرده اند.

 

اما واقعا خوش شانس بود برای داشتن یک محصول پر فروش کافی است ؟

 

باید بگویم : خیر..

 

اما قطعا یک ” خیر ” هم برای قانع شدن کافی نیست.

 

در این مقاله می خواهیم دلایل پر فروش شدن یک محصول را برسی کنیم.

اما قبلش اجازه بده این را برسی کنیم که چرا محصول تو کم میفروشد ؟

 

باید بگویم دو دلیل بیشتر ندارد

 

۱-    محصولت را به بازار هدف اشتباهی پیشنهاد می کنی

 

 

به عنوان مثال اگر ماشین های مرسدس بنز را تولید می کنی قاعدتا نباید به یک آدمی که درآمد ماهیانه اش یک میلیون است معرفی کنی و به آن پیشنهاد فروش بدهی.

 

شاید آن فرد دوست داشته باشد که این ماشین را بخرد ، اما توان خریدش را ندارد..

 

و زمانی که توان خرید نداشته باشد هم فروش را از دست داده و هم وقت و هزینه ای که برای معرفی این ماشین به آن فرد کرده ای را از دست خواهی داد.

 

 

۲-    بی توجه بودن به نیاز مردم

 

 

 

قدم اول شروع هر بیزینسی : برسی نیاز بازار و بعد تهیه محصول

 

البته در نوشتن متن بالا کمی  اشتاه کردم ، بگذار اینجا درستش کنم : قدم اول شروع هر بیزینس موفقی : برسی نیاز بازار و بعد تهیه محصول…

اما کاری که اکثر افراد می کند این است که اول محصولی را تهیه می کنند و بعد به این فکر می کنند که حالا چطور این محصول را بقروشم ؟!

به عنوان مثال کسی که طراح زیور است و میاید به سلیقه خود یک طرح می زند و بعد که می بیند خبری از فروش نیست با خود می گوید : احتمالا طرحی که زده ام خوب نبوده !

 

و بعد به دنبال یک طرح دیگر می رود..

 

اگر آن طرحی که زده شده زیبا ترین طرح دنیاهم باشد ، اگر راه فروشش را نداند نمی تواند تعداد خوبی از آن را بفروشد..

 

 

روز قبل ، یکی از دوستان از بخش مشکلات سایت برای من پیامی ارسال کرد..

این مقاله را نیز برای این دوستمان نوشته ام و در این مقاله تصمیم بر این شد که مشکل این عزیز را حل کنیم.

پیام او این بود : مشکل من این است که محصولاتم فروش نمی روند..

 

محصول او دست بند های زیبایی بود که با دستان خودش آن هارا طراحی کرده بود. از حق نگذریم دست بند های زیبایی هم داشت و من نیز تعدادی از آن هارا برای خواهرم سفارش دادم.

 

اما ایراد کار این دوست هنرمندمان کجاست ؟  

از او پرسیدم چرا این حوزه را برای کار انتخاب کرده ای ؟  چرا محصول دیگری برای فروش انتخاب نکردی ؟

 

پاسخ او این بود : چون به این کار ( طراحی دست بند ) خیلی علاقه دارم و خیلی خوب هم انجامش میدهم.

 

بیش از ۹۰ درصد پیج هایی که شروع به کار می کنند دقیقا با این طرز تفکر است ، و در نهایت به یک چیز ختم می شود : شکست..

 

اما پیشنهادی که به این خانم دادم ، برای تو نیز می تواند مفید باشد : مهم نیست چه کاری را خوب انجام می دهی یا به چه چیزی علاقه داری.. مهم این است که مردم به چه چیزی علاقه دارند.

 

برای اینکه بتوانی محصولات پر فروشی داشته باشی باید یک مورد را رعایت کنی : کسانی که خرید می کنند مردم هستند ، پس توجه به علایق مردم شرط اول است  

البته به او پیشنهاد دادم به درست کردن این دست بند ها ادامه دهد ، و با تکنیک هایی که روی پیج او پیاده سازی خواهد شد مطمئنم تعداد زیادی از این دست بند هارا خواهد فروخت.  

 

اما چه دلایلی باعث پر فروش شدن یک محثول می شود ؟

 

باید بگویم  ۲+۱ دلیل می تواند باعث پر فروش شدنی ک محصول شود.

 

  • محصولت را به بازار هدف درستی پیشنهاد دهی
  • به نیاز مردم توجه کنی
  • رابطه ای صمیمی با مشتریانت داشته باشی..

اگر مقالات قبلی را خوانده باشی یک موضوع را درک خواهی کرد ، و آن این است که مردم زمانی که شمارا به چشم ” یک دوست ” ببینند بیشتر و بهتر خرید می کنند..

در مورد اینکه چطور با مخاطبان طرح دوستی بریزیم در این مقاله صحبت کرده ام : این مقاله

 

از این مقاله می توانی به این نتیجه برسی که : محصولی که نیازی از مردم را بر طرف کند توانایی فروش را دارد ولی از آن مهم تر این است که راه فروش محصولات را بلد باشی..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *