آیا تو نیز این اشتباه فاحش را در کسب و کار اینستاگرامی انجام می دهی؟

 

اکثر افرادی که وارد کسب و کار اینستاگرامی می شوند و سعی دارند محصولاتشان را در اینستاگرام بفروشند ، شکست می خورند.

 

 

دلایل شکست همه این افراد تقریبا مشابه است.

 

 

چند اشتباه مرگبار که در این مقاله سعی دارم به چند نمونه از آن ها اشاره کنم تا عاقبت کار توئی که کسب و کار اینستاگرامی داری شکست نباشد..

 

 

پیشنهاد فروش اشتباه

 

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنی بگذار یک سوال از تو بپرسم.. اگر تو در خیابان از یک دختر خوشت بیاید ، اولین کاری که می کنی این است که به او پیشنهاد ازدواج می دهی ؟ قطعا خیر و این از نظر تو و همچنین دختر احمقانه است

 

 

کاری که می کنی این است که سعی می کنی هر طوری که شده به او نزدیک شوی ، و با او رابطه ای صمیمانه داشته باشی

 

و پیشنهاد ازدواج در مراحل بعدی است..

 

 

نکته همین جاست …

 

 

داشتن رابطه صمیمانه با مخاطب کمک می کند پیشنهاد فروشت را راحت تر قبول کنند..

 

 

اما چطور باید یک رابطه فوق العاده با کاربر ایجاد کرد ؟ در این مقاله صحبت کرده ام

 

 

اگر پست های پیح های فروشگاهی را ببینی ، اکثرا دارند راجب سایز ، قیمت ، جرئیات محصول و.. صحبت می کنند

 

 

اما نکته ای که وجود دارد این است که مردم برایشان جزئیات محصول و یا اینکه از کدام کشور آمده  مهم نیست

 

 

تنها چیزی که برای مردم اهمیت دارد این است که : این محصول برای من چه کاری انجام می دهد؟

 

 

چند نمونه از سوالاتی که مردم هنگام خرید از خودشان می پرسند :

  • این شلوار واسه مهمونی امشب خوبه یا نه ؟ با این شلوار امشب چطور به نظر میام ؟
  • چه کفشی بخرم که با اون مانتو قرمزم خوب به نظر بیاد ؟
  • چه عطری بخرم که شب ها برای همسرم مست کننده باشه ؟
  • این کرم چقدر کمک می کنه به اون پوست صورتی که ایده آل منه برسم ؟
  • و..

 

 

هیچکدام  از این سوالات مربوط به این نیست که این محصول از کجا اومده و از چه چیزی ساخته شده..

 

این سوالات  تنها مربوط به یک موضوعه : این محصول برای من چه کاری انجام میده ؟

 

 

پس وقتی می خواهی پیشنهاد فروشی بدهی ، راجب کاری که این محصول برایشان انجام میده صحبت کن ، نه خود محصول !

 

 

به طور کلی تمام توضیحات بالا را می توان در یک جمله خلاصه کرد : راجب مزایای محصول صحبت کن ، نه خصوصیاتش

 

 

فقط و فقط راجب خودشان صحبت می کنند

 

 

اگر همین الان یک پیج فروشگاهی را باز کنی به احتمال ۹۰ درصد توضیاحتی که در پیجش نوشته شده : 

  • ما بزرگترینیم…
  • ما ارزان ترینیم..
  • ما معتبر ترینیم..
  • ما محبوب ترینیم..

 

 

 

و اگر پیج را زیر و رو کنی حتی یک جمله هم راجب بازار هدف و مخاطبان صحبت نکرده است…

 

و نکته ای که که وجود دارد ، مردم بیشتر از همه مردم خودشان را دوست دارند !

 

 

من نمی گویم قربان صدقه مخاطبانت بروی ولی می توانی به آن ها نشان دهی که برایت مهم هستند..

 

 

  • رضایت شما برایم مهم است
  • راحتی شما برایم مهم است
  • اینکه محصول برای شما به خوبی کار کند برایم مهم است
  • و..

 

راجب چیزی صحبت کن که آن ها دوست دارند نه چیزی که خودت دوست داری..

 

 

چون آن ها هستند که قرار است جیب تو را پر پول کنند !

 

حرفش را نزن ثابت کن بهترین هستی

 

 

حتما این جمله را شنیده ای که می گوید : به عمل کار برآید به سخندانی نیست

 

 

مقالاتی که در سایت قرار دارد با همین خدف نوشته شده است.. کمک کند تا تو بهترین در حوزه کاری ات شوی..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *