چطور با کپشن نویسی محصولاتت را در اینستاگرام بفروشی؟

 

 

زمانی که مشتری تصمیم به خرید میگیرد هدف و خواسته اش این نیست که تعداد صفر های حساب بانکی تو را بیشتر کند.

 

ولی در حال حاضر پیج های فروشگاهی طوری این قسمت را مینویسند که انگار دقیقا همینطور فکر میکنند.

 

او مبلغی را به تو پرداخت میکند تا محصول یا خدماتی را بخرد که احساس بهتری در آینده داشته باشد.

 

احتمالا موضوع برایت کمی پیچیده شد پس بگذار با یک داستان این موضوع را عنوان کنم.

 

 

ساعت از نیمه شب گذشته و کیتی 15 دقیقه ای می شود که سر روی بالشت گذاشته است اما هنوز حتی یک ذره ام چشمانش سنگین نشده.

 

در تخت اینور و آنور وول میخورد ولی دقیقا نمی داند در چه حالتی بهتر خوابش میبرد.

 

در واقعیت اما افکار اوست که اجازه نمی دهد خوابش ببرد.

 

تمام روز ،سرکلاس ، ماشین ، مترو فقط به یک شخص فکر میکند.

 

تقریبا تمام دوستانش میدانند آن شخص کیست چون کیتی خیلی سخت راجب چیزی غیر از رایان صحبت میکند.

 

چندین بار تلاش کرده که توجه او را جلب کند اما دقیقا نمیداند موانع چیست..

 

بسیار خب ، در همین لحظه ذهن او شروع به تجزیه تحلیل میکند..

 

من چه مشکلی دارم که نمیتونم اون رو بدست بیارم؟!

 

ذهن او در عرض چند ثانیه شروع می کند  لیستی از اشکالات و یا نقاظ ضعف کیتی میچیند !

 

اندام

تیپ

ناتوانی در برقرای رابطه

وضعیت اجتماعی

خال روی صورت

دماغ بزرگ

تیپ و استایل

و..

 

اوکی از داستان خارج شو..زمانی که مخاطب به این مرحله می رسد ، تصمیم میگیرد که هرکدوم از نواقص را حل کند و هرکدام از این ها هزینه هایی دارد و برای حل هرکدام از این ها باید پیش چندین متخصص برود.

 

کافیست در یکی از موارد بالا متخصص شوی تا آینده مالی ات تضمین شود.

 

مانند کسی که در عمل زیبایی دماغ های بزرگ فوق العاده است.

 

اینجا انتخاب حوزه بسیار مهم است ، مخاطبین قالب خرید هایشان را دیزایر هایی که پررنگ هست تشکیل می دهد.

 

به عنوان مثال اگر سوپر مارکت بزنی و چیپس و پفک بفروشی احتمالا درآمد بسیار کمتری خواهی داشت از کسی که مغازه لوازم آرایشی دارد.

 

مردم به لذت خوراکی ها اهمیت می دهند ولی بیشتر از آن زیبایی ست که برایشان اهمیت دارد.

 

دقیقا به همین دلیل رژیم میگرند و دیگر این هله هوله ها را نمیخورند.

 

از این شهر به آن شهر رفتن دلیلی نیست که مخاطب ماشین میخرد ، اگر دلیل این بود از تاکسی ها استفاده میکردند.

 

شاید بگویی دردسر تاکسی سوار شدن زیاد است یا هزینه دارد.

 

هزینه تعمیر و نگهداری ماشین سخت تر و گاها پرهزینه تر می باشد درست نیست؟

 

دلیل عمده خرید ماشین بالا رفتن شخصیت اجتماعی میباشد.

 

این ها را گفتم تا بهتر درک کنی که چیزی که مخاطب واقعا می خواهد با چیزی که در کپشن های پیج های فروشگاهی نوشته می شود متفاوت است.

 

اجازه بده یک نمونه را برسی کنیم

 

عموما به این شکل نوشته می شود درست است؟

 

این نوع کپشن نویسی دقیقا مثل این است که در صفحه محصول مرسدس بنز بنویسیم می تواند تو را از تهران به تبریز ببرد. همینقدر سطحی

 

مهم ترین نکته در تبلیغ نویسی همین است : در کپشن در رابطه با نتیجه ای که به مخاطب می دهد صحبت کن نه خود محصول.

 

زمانی که می خواهی کپشن بنویسی مانند یک دوست که به دوست دیگرش نامه مینویسد باش نه فروشنده ای که می خواهد به هر قیمتی محصول را بفروشد

 

بهتر بخواهم بگویم باید به عنوان کسی که تخصصی در حوزه خودت داری ( به عنوان مثال لوازم آرایشی ) در قسمت کپشن به مخاطب کمک کنی بهترین انتخاب را داشته باشد.

 

در رابطه با محصول توضیحاتی را بنویس و بگو دقیقا مناسب چه افراد با چه مشکلاتی هست.

 

می توانی از این فرمول برای کپشن هایت استفاده کنی :

 

اگر مشکل جوش های سر سیاه رو داری این محصول کمک میکنه ….. ( مشکل مشخص شده ) … رو حل کنی چون… ( دلیل و نحوه حل مشکل )..

 

یا اگر مزون داری می توانی از فرمولی که در دوره رایگان تیک تاک دادیم استفاده کنی.

 

برداشت نهایی : در کپشن ماننند یک دوست باش نه یک فروشنده. مشکل را عنوان کن و بهترین پیشنهاد و محصولی که می تواند مشکل را حل کند را معرفی کن. در معرفی این محصول هم راجب خود محصول صحبت نکن ، در رابطه با کارایی و نتیجه نهایی که به مخاطب می دهد صحبت کن.

 

اگر به این شکل کپشن نویسی کنی تعداد بیشتری از محصولاتت فروش می روند.

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید