سه اشتباه رایج در کسب و کار اینستاگرامی که احتمالا انجام می دهی

امروزه تعداد زیادی از مردم به کسب و کار اینستاگرامی رو میاروند.. به دلیل اینکه با کمترین هزینه ممکن می توانند محصولاتشان را در اینستاگرام به فروشند..

به عنوان مثال مجبور نیستند مبلغی را آخر هر ماه برای اجاره یک مغاره پرداخت کنند!

 

اما اکثر افراد چند اشتباه مهلک را انجام می دهند که به کسب و کارشان ضربه می زند.

.

امروز و در این مقاله می خاهیم چند نمونه از این اشتباهات را برسی کنیم

 

۱- خرید تعداد زیادی فالوور فیک

تفکر این افراد این است که با خرید فالوور و اضافه شدن حرف K در کنار تعداد فالوور هایشان اعتبار پیجشان افزایش پیدا می کند در حالی که دقیقا برعکس این اتفاق می افتد..

 

زمانی که مردم به پیجی بر بخورند که فالوور فیک دارد به آن به چشم یک دروغگو که میخاهد فریبشان بده نگاه می کنند وچیزی که بدیهی است مردم از افراد دروغ گو خرید نمی کنند!

 

خرید فالوور می تواند موثر باشد اما در صورتی که در ابتدای کار خود باشی … و برای شروع می توانی بین ۱۰ تا ۱۵ کا فالوور بخری ولی بیش از آن هم پولت را دور ریخته ای و هم اعتبارت را..

 

برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنی بهتر است مثالی برایت بزنم..

 

تصور کن تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دوستانه به دیدار تیم ملی برزیل برود..

و فدراسیون فوتبال قبل از اینکه هواداران واقعی و عاشق تیم ملی به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را پر کنند به دنبال هواداران مجازی یا فیک بروند و ورزشگاه ۸۰ هزار نفری آزادی را پر کنند از هوادارانی که صرفا فقط حضور دارند و نه تشویقی می کنند و نه عرقی به تیم ملی دارند.

 

و با اینکار چندین هزار هوادار عاشق تیم ملی فوتبال را پشت در نگه می دارند و اجازه ورود به آن ها را نمی دهند چون دیگر ظرفیتی در ورزشگاه باقی نمانده است…

 

حضور هوادار در ورزشگاه از این جهت مهم است که با تشویق های بی امان تمرکز تیم حریف را به هم بزنند و باعث پیروزی تیم خود شوند.

 

که قطعا هوادار فیک نمی تواند این کار را برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی انجام دهد !

 

۲- فروش همه چیز به همه کس 

 

اکثر این افراد می خواهند هر محصولی که می توانند تهیه کنند را در پیجشان قرار بدهند و شروع کنند به فروش

 

تو نیز می توانی برای کسب و کارت این کار را انجام دهی اگر قصد نابود کردن آن را داری..

 

چیزی که باید قبول کنی این است که نمی توانی به طور همزمان همه مردم دنیارا از خودت راضی نگه داری..

 

این موضوع در کسب و کار اینستاگرامی هم وجود دارد..

 

همانطور که همه مردم به یک نوع غذا یا ماشین به طور مساوی علاقه ندارند

تنها کاری که تو باید بکنی این است که یک بازار هدف را مشخص کنی و تمام تمرکزت را در راضی نگه داشتن بازار هدف خودت بکنی نه تمام مردم..

 

و اگر در پیج های فروشکاهی چرخی بزنی متوجه این موضوع خواهی شد که پیج های تخصصی هم فروش بیشتر دارند و هم محبوبیت بیشتری نزد مردم..

 

دقیقا مثل یک پزشک عمومی و یک پزشک تخصصی .. یک پزشک تخصصی هم درآمد بیشتری دارد و هم محبوبیت و شخصیت بالاتری..

 

۳- بیش از حد از خود تعریف و تمجید می کنند

 

وقتی وارد اینستاگرام می شوم و صفحات فروشگاهی را برسی می کنم بیشترین کلماتی که به چشمم می خورد : بزرگترین ، بهترین ، معتبر ترین ، قدیمی ترین و.. است

 

و همه این جملات تنها یک پیام برای مخاطب دارد : من بهترین هستم و تو یک آدم بی ارزش که لیاقت پول های در حسابت را نداری و باید آن پول هارا به من بدهی

 

تمام مردم خودشان را بهترین آدم روی زمین میدانند و عاشق این هستند که کسی بهشان اهمیت بدهد.
و بر عکس ، از این بیزارند که کسی ادعا کند بهتر از آن هاست.

 

مخاطب باید احساس کنند بیشتر از خودت به آن ها اهمیت می دهی

 

مردم عاشق خرید کردن هستند اما از اینکه که بخواهند چیزی به آن ها بفروشند بیزارند

 

با مخاطبانت طرح دوستی بریز

 

 این کار را می توانی با نوشتن متن هایی ساده و صمیمانه انجام دهی ..

 

آیا وقتی می خواهی با دوست صمیمی خود صحبت کنی از جمله هایی مانند : من بهترین هستم ، من معتبر ترین هستم و.. استفاده می کنی؟

 

فقط و فقط برای افزایش فروشت یک کار را باید انجام دهی : نوشتن کلماتی که خواننده را برای خرید کالا متقاعد می کنند.

 

و اگر نتوانی این کار را به درستی انجام دهی مخاطبین و پول هایشان را به رقیبانت پاس می دهی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *