شیرجه ای عمیق در دنیای تبلیغ نویسی و تاثیری که روی میزان فروشت میگذارد

می خواهیم یک شیرجه عمیق در دنیای تبلیغ نویسی داشته باشیم و  شناخت بیشتری نسبت به این سحار دنیای فروش پیدا کنیم.

 

اگر نمی توانی فروش بالایی را در اینستاگرام تجربه کنی به احتمال زیاد یکی از دلایلش ناتوانی در نوشتن متن های تبلیغی است.  در مثال زیر برای درک بهتر مطلب تصور کن آب دنیای تبلیغ نویسی است..

 

برای یک شیرجه عمیق آماده ای ؟  

 

کنار لبه پرتگاه ایستاده ای

 

نفس ات تند تند می زند

 

احساس میکنی داری به آخرین نفس های زندگی ات نزدیک می شوی

 

تا به حال فقط درون آب یک و نیم متری استخر شنا کرده ای ولی الان باید درون آبی پرت شوی که حتی عمق دقیقش را هم نمی دانی

 

باد به صورتت می زند و به خودت می آیی.. به پائین پرتگاه نکاه میکنی..

 

 تا سطح روی آب چند متری فاصله داری و تا کف آب صد ها متر.. اگر نتوانی روی آب بمانی کارت تمام است..

 

 فکر کردن به این موضوع اعصابت را به هم میزند پس سعی میکنی دیگر راجبش فکر نکنی..

 

فقط باید انجامش بدهی !   ریسک بزرگی ست ولی اگر جواب دهد شرایط ات را زیر و رو میکند..

 

اگر بتوانی روی آب بمانی و شنا کنی لذت خواهی برد و فروش خواهی داشت..

 

نفس ات را در سینه حبس میکنی و احساس میکنی که آماده ای..

 

لبه پرتگاه می ایستی طوری که فقط پنجه هایت لبه پرتگاه را بگیرد.. 

 

زانو هایت خم شده اند و به هم چسبیده اند.. و دست هایت را کنار بدنت نگه داشته ای..

 

کم کم احساس ترس به تو غلبه میکند و نمی خواهی حتی یک ثانیه دیگر در این حالت بمانی..

 

ولی یکدفعه و در لحظه ای که ترس احساس میکند دارد به تو غلبه میکند… تو ترس را هم غافلگیر میکنی

 

 و با یک پرواز نسبتا بلند درحالی که پاهایت به هم چسبیده اند مثل یک ماهی به داخل آب پرت می شوی…

 

نمی توانی چشمانت را باز کنی و فقط پا میزنی تا به روی آب برسی

 

احساس میکنی یک وزنه چند صد کیلویی به پایت وصل شده که سعی میکند تو را به زیر بکشد..

 

احساس میکنی کم کم آب در تمام مناطق بدن ات پر شده و قرار است بترکی..

 

نفس کم می آوری و اگر نتوانی چند ثانیه دیگر خودت را به سطح آب برسانی کارت تمام شده است.

 

 

ولی خب تو برای این ساخته نشده ای که به سادگی ها در تور مرگ گرفتار شوی..

 

 

بالا می روی ، بالای بالا ولی خب هنوز باید بالاتر باشی تا دوباری بتوانی نفس بکشی..

 

بلاخره بعد از هزار زور و زحمت می تواین چشمانت را باز کنی و نفس بکشی..

 

تبریک می گویم ! تو وارد دنیای تبلیغ نویسی شده ای..

 

دنیایی ای عجیب که مانند همان سرزمین های شگفت انگیزی ای هست که پیش از این در کارتون ها دیده بودی..

 

همه جا سبز ومشکی است.. و تو هر ثانیه تعجبت بیشتر می شود و چشمانت گرد تر..

 

رفته رفته آب تو را به سمت یک تونل عجیب تر میکشاند

 

احساس میکنی در آنجا حتی نمی توانی نفس بکشی ولی خب چاره ای نداری جز این که وارد این تونل شوی و یا همین جا بیخیال شوی و شکست را قبول کنی ( کسب و کار اینستاگرامی ات را رها کنی.. )

 

اگر احساس میکنی کسی نیستی که بخواهی شکست بخوری.. با من به داخل این تونل ترسناک بیا

 

در این سفر همراهت خواهم بود تا تو را با عجایت دنیای تبلیغ نویسی آشنا کنم..

 

اگر بتوانی زیر و بم تبلیغ نویسی را بشناسی قول می دهم که درکمترین زمان ممکن فروش ات زیر و رو خواهد شد..

 

در همین مقاله..

 

برخلاف آن چیزی که تصور میکردی ، وقتی وارد این تونل می شوی همه چیز ساده و زیباست.

 

این کلمات هستند که بالای سرت معلقند

 

مجموعه ای بزرگ از کلمات که می توانند در کنار هم جملاتی را تشکل بدهند که توانایی فروش هرچیزی را داشته باشند..حتی چیزی که وجود ندارد.

 

بله ، وقتی میگویم سحار دنیای فروش دقیقا منظورم همین است

 

تبلیغ نویسی توانایی فروش هرچیزی را به هرکسی دارد.

 

جلو تر که برویم متوجه می شویاین تونل دقیقا همین صفحه است.. هیچ چیز عجیب و غریبی وجود ندارد..

 

همین صفحه سفید با متن های مشکی رنگ.. کلماتی که معلقند دقیقا کلمه های این مقاله هستند..

 

برای اینکه بتوانی کامل این مطالب را درک کنی حق نداری از این صفحه خارج شوی..

 

یا همینجا تبلیغ نویسی را درک میکنی یا همینجا غرق می شوی.. تصمیم با خود توست.

 

اگر غرق شوی باید قید فروش را بزنی و در پیج ات را تخته کنی

 

ولی اگر بتوانی تبلیغ نویسی را درک کنی.. ساده بگویم حس و حال فوق العاده دارد فروشی که تا به الان تجربه نکرده باشی.

 

اولین نکته ای که باید بدانی :

 

زمانی که تبلیغ ات در اینستاگرام به نمایش در می آید و مخاطب تیتر تبلیغاتی ات را میبیند فقط سه ثانیه فرصت داری که او را مجذوب خودت و کسب و کارت کنی..

 

 

این یکی از حقایق تلخ تبلیغ نویسی است ولی اکر بخواهم روراست باشم آنقدر ها هم تلخ نیست چون اگر تو با تبدیل شدن به یک تبلیغ نویس درجه یک بتوانی اینکار را انجام دهی تقریبا تمام رقیبانت نخواهند توانست مانند تو تاثیر گذار باشند.

 

و این یعنی تبدیل شدن به نفر اول حوزه خودت.

 

بگذار یک حقیقت دیگر را برسی کنیم :

 

با توجه به این نکات فکر می کنم متوجه شده باشی که برای نوشتن یک متن تبلیغاتی که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد کار سختی در پیش داری.

 

اولین و شاید مهم ترین کار تو نوشتن تیتر ی است که مخاطب را جذب کند.

 

بگذار چند مثال برایت بزنم :

 

در حوزه فروش کفش یکی از مشکلاتی که اکثر افراد دارند خرید کفش مناسب برای شلوار هایشان است.

 

و این موضوع که دقیقا چه کفش هایی را با چه نوع شلوار هایی بپوشند

 

به این تیتر توجه کن :

 

 

لوازم آرایشی :

 

 

زمانی که شروع کردم به نوشتن این چهار تیتر ساعت پانزده و هشت دقیقه بود و الان ساعت پانزده و هفده دقیقه

میبینی ؟

 

زمانی که موتور نویسندگی ات روشن شود دیگر نوشتن برایت سخت نخواهد بود

 

تنها نیاز به چند تمرین روزانه داری که باید این تمرینات را یک ماه مداوم انجام دهی

 

البته تایمی که در روز برایش خواهی گذاشت پانزده دقیقه هست.

 

 

* این تمرینات فقط در آکادمی در اختیارتان قرار میگیرد.

 

احساس میکنم تا به الان به اندازه کافی دیدت نسبت به تبلیغ نویسی عوض شده ولی چند نکته دیگر در رابطه با نوشتن تیتر برایت می نویسم 

 

نکات :

 

۱ – تو برای مخاطب مهم نیستی ! زمانی که مخاطب تیتر را می خواند فقط به دنبال این هست که ببیند دقیقا چه چیزی برای او در این تیتر وجود دارد؟

 

هر چهار تیتر را بالا را اگر نگاه کنی در مورد یک چیز صحبت شده : نتیجه ای که مخاطب خواهد گرفت

 

برای مخاطب مهم نیست که تو بزرک ترین یا معتبرترین فروشگاه اینستاگرام باشی یا ارزان ترین

 

مخاطب فقط و فقط به دنبال این است که به وصیله تو مشکل اش را حل کند

 

دقیقا برای همین هم هست که انقدر عمل زیبایی زیاد شده و یا دوره های گران قیمت بدنسازی.

 

برای اینکه بیشتر بفروشی فقط باید بتوانی بهتر مشکلاتشان را حل کنی..

 

در تیتر هایت فقط در مورد خواسته های مخاطب صحبت کن و اگر شناختی نسبت به خواسته های مخاطبت نداری باید بگویم چاره ای جز شناخت خواسته هایشان نداری.

 

در ادامه مقاله ها می گویم که چطور خواسته هایشان را بشناسی.

 

 

۲ –  سلام من بهترین محصولات آرایشی را دارم اگر می خواهی امتحان کنی نود هزار تومان برایم واریز کن تا یکی از آن ها را برایت بفرستم.

 

تحت تاثیر قرار گرفتی ؟ منکه حالم از نوشتنش به هم خورد!

 

شاید باور نکنی ولی تبلیغ نویسی ای که پیج های ایرانی میکنند فقط کمی بهتر از متن بالا بود.

 

من سعی کردم در متن بالا بدترین تبلیغ نویسی ام را انجام دهم ولی خب فقط کمی با رقیبان تو فاصله داشتم.

 

نکته این متن اینجاست : در مرحله اول سعی نکن پول را از جیب مشتری بیرون بکشی ! در مرحله اول تبلیغ نویسی باید چیزی را به رایگان به او بدهی تا او دنبالت کند.

 

منظورم محصول رایگان نیست ولی این جادوی تبلیغ نویسی است که با متن ها می تواند دقیقا چیزی که مخاطب می خواهد را به او رایگان هدیه دهد

 

در رابطه با این تکنیک در ویدئو های دوره رایگان صحبت کرده ام که می توانی از طریق این لینک این ویدئو ها را ببینی : لینک دوره رایگان

 

 

۱۴۲۰ کلمه در این مقاله ! تا به حال مقاله hd  به این درازا در سایت قرار نگرفته بود.

 

ترجیح می دهم نکات بعدی را در مقالات بعدی قرار دهم

 

 

 

 

 

1 پاسخ
  1. علی
    علی گفته:

    سلام استاد عزیز
    من لباس های محلسی زنونه رو میفرروشم و خیلی سعی کردم تیتر خوبی رو بنویسم ولی خب این تموم زورم بود :
    کمک میکنم بتوانی خوشتیپ ترین فرد باشی
    در این پیج به تو کمک خواهم کرد تبدیل به خوشتیپ ترین فرد شوی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *