چطور با مخاطبانت طوری طرح دوستی بریزی که نتوانند به پیشنهاد فروشت جواب رد بدهند؟

 

مردم همیشه فروشنده هارا به یک چشم میبینند و قضاوت می کنند : کسی که می خواهد مرا گول بزند و پول هایم را مال خود کند

 

برای همین اکثرا حرف فروشنده هارا باور نمی کنند.

 

بهتر است نگاهی به خودمان بیاندازیم..

من همیشه وقتی می خواهم لب تاب یا گوشی بخرم یک عکس به همراه اطلاعات گزینه مد نظرم را برای دوستان صمیمی ام میفرستم تا نظر آن هارا راجب این محصول بدانم.

 

شاید از فروشنده ها اطالاعاتی بگیرم ولی هیچ وقت نمی توانم به حرف آن ها اطمینان کامل داشته باشم.

 

آن هم به یک دلیل است ، چون می دانم که : او فقط می خواهد محصول خودش را بفروشد ، برایش مهم نیست که آیا این محصول ارزش پولی که برای آن می پردازم را دارد یا نه !

 

بگذار یک خاطره برایت تعریف کنم در باب همین موضوع :

 سال ۹۲ قصد داشتم بین گوشی های اچ تی سی وان ۸ و سامسونگ اس ۴ یکی را انتخاب کنم.

 

آنالیز زیادی کرده بودم و تقریبا همه امکانات و مشخصات این دو گوشی را از حفظ شده بودم..

 

تصمیم گرفتم به پاساژ موبایل بروم و با متخصیصین گوشی صحبت کنم و نظرات آن هارا راجب این دو گوشی بدانم

 

از آن جایی که مدل گوشی های اچ تی سی در ایران خیلی کمتر از سامسونگ بود و هست اکثرا این مدل گوشی را نداشتند

ولی اس ۴ را تقریبا همه فروشگاه ها داشتند..

 

از یکی شان پرسیدم : سامسونگ اس ۴ بهتر است یا ام ۸ ؟ او به من گفت گوشی های اچ تی سی به درد نمی خورد ، سامسونگ بهترین انتخاب تو در این رنج قیمت هست.

 

از آنجایی که می دانستم او به چه دلیل این حرف هارا میزند به حرف هایش اعتنایی نکردم

 

بعد از مدت دو هفته تصمیمم را گرفته بودم ، می خاستم سایت دیجی کالا را باز کنم  و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان بابت گوشی ام ۸ پرداخت کنم

 

چون ظاهر جذابی داشت و مشخصات دیگرش با اس ۴ برابر بود

 

 اما قبلش با ذوق و شوغ به دوستم پیام دادم  ، یک عکس از ام ۸ و متنی که نوشته بودم : سینا من میخوام این گوشی رو بخرم به نظرت چطوره ؟

 

بعد از چند دقیقه جواب داد : این گوشی عالیه ، خوش دسته باند خوبی هم داره ولی توی این رنج قیمت پیشنهاد می کنم اس ۴ بگیری ، خواهرم داره خیلی راضیه ازش. بازم تصمیم با خودته.

 

فکر می کنید سفارشی که از دست دیجی کالا به دست من رسیده بود چه گوشی ای بود ؟ اس ۴ !

 

برداشتت از این داستان می تواند این باشد : مشتری بیشتر از فروشنده ها به دوستانشان اطمینان می کنند ، پس ما باید با آن ها طرح دوستی بریزیم ، تا هم پیشنهاد فروش مارا قبول کنند و هم تبدیل شوند به دوست خوب ما که هر خریدی داشته باشد از ما میکند !

 

اما موضوع اصلی اینجاست ؟ چطور این کار را انجام دهیم ؟ در ادامه این مقاله راجب این موضوع صحبت خواهیم کرد

 

  • بازار هدفتان را انتخاب کنید

 

اولین قدم ما انتخاب بازار  هدف است ، وقتی شما یک دسته کوچک از بازار را انتخاب کنید خیلی راحت می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید تا اینکه یک بازار هدف کلی داشته باشید.

 

در اقیانوس بزرگ خودتان را غرق نکنید ، در یک دریاچه آرام شروع به شنا کردن کنید و لذت ببرید 

 

در ادامه یک نمونه از پیجی که فقط یکی از درس های آکادمی اینستاگرام مارکتینگ را انجام داده و موفق بوده است را برسی می کنیم :

 

 

پیج پاندی گالری .. نمی توانید دختری را پیدا کنید که با این پیج آشنا باشد و عاشقش نباشد !

کاری که این پیج کرده بسیار ساده است ، یک بخش کوچک از بازار هدف را انتخاب کرده و شروع کرده به کار کردن برای همین دسته از افراد

اگر به قسمت کامنت های این پیج سر بزنید می بینید که چقدر فالوور های این پیج عاشقش هستند و یک کامنت منفی هم پیدا نخواهید کرد

و زمانی که فالوور های این پیج به یک لوازم آرایشی نیاز پیدا می کنند یک جمله را به خود می گویند : برم ببینم پاندی جونم چی داره !

به قول مهران مدیری ، دیدم که میگم !

 

نقطه مقابل این پیج را هم می توانی پیدا کنی .. پیج هایی که دو یا سه برابر این پیج فالوور دارند که ۹۰ درصدشان فیک هست و حتی یک پنجم این پیج هم فروش ندارند..

 

مشکل این پیج ها این است که می خواهند همه چیز را به همه کس بفروشند..در این مقاله این موضوع را برسی کردیم : سه اشتباه رایج در کسب و کار اینترنتی

 

 

  • با مشتریانت صادق باش

 

فکر نمی کنم برای درک این جمله نیاز باشد کلمات زیادی را کنار هم قرار دهم

 

این جمله یک پیام بیشتر ندارد : اگر محصولی واقعا به درد مشتریان تان نمی خورد به آن ها بگویید و سعی کنید محصولی را برای فروش بگذارید که از کیفیت مناسبی بر خوردار باشد

 

شاید این حرفا کلیشه ای باشد ، اما رد میزان فروشت بسیار تاثیر گذار است ، فکر نمی کنم مشتریانت اگر از کیفیت محصولی که خریده اند ناراضی باشند دیگر به پیج تان هم سر بزنند

 

و این چیزی نیست که ما می خواهیم

 

چیزی که ما می خواهیم ساده است : ایجاد یک رابطه عمیق و صمیمی با مشتریان

و یک رابطه زمانی پایدار خواهد بود که صداقت وجود داشته باشد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *