کلید موفقیت در فروش که رقیبت نمی خواهد بدانی

می خواهم قبل از اینکه شروع به خواندن این مقاله کنی یک سوال از خودت بپرسی

و این سوال این است که : چه اتفاقی باید بیوفتد تا حساب بانکی ام پر پول شود ؟

 

شاید جواب های متفرقه ای داشته باشی ، مثلا : اگر پدر بزرگم بمیرد و به ما یک ارث تپل میلیونی برسد !  و یا اینکه در یک قرعه کشی میلیون تومانی برنده شوم ..

 

اما تو به عنوان کسی که در اینستاگرام کسب و کاری داری فقط می توانی یک جواب درست به سوال بدهی : مردم از من خرید کنند ..

 

اما این جواب هم اشتباه است ما به مردم کاری نداریم ، کسانی که باید از ما خرید کنند بازار هدف ما هستند

 

در این مقاله در مورد اینکه چطور انتخاب بازار هدف می تواند به افزایش فروش ما کمک کند صحبت کردیم.

 

شاید بگویی بازار هدفم که از من خرید نمی کنند .. اون ها در اینستاگرام به دنبال پست های مسخره هستند تا به آنها بخندند ، چه کاری انجام دهم تا بازار هدفم پول  هایشان را برایم بفرستند ؟

 

سوال بسیار خوبی است و اتفاقا جواب این سوال هم در خود سوال است

 

مخاطبین صرفا بخاطر اینکه جیب تورا پر پول کنند از تو خرید نمی کنند ، برای اینکه از تو خرید کنند باید نیاز مخاطب را بشناسی و  یک فرصت جلوی پایشان قرار دهید.

 

چند وقت پیش به داروخانه رفتم. و یک محلول ریزش مو خریدم.

 

 اسمش یادم نیست ،  قیافه فروشنده ای را که پول را از دستم گرفت یادم نیست ، یادم نیست چه مقدار پولی برای این محلول دادم

 

فقط یادم است موقعی که می خواستم خرید کنم یک ترسی در دلم داشتم

 

آن ترس چه بود ؟ ترس از آینده ای بدون موهای پرپشت

 

به طور تقریبی بخواهم بگویم من روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو از دست میدهم

 

احساس می کنم در آینده ای نزدیک کچل خواهم شد.

 

اگر راه و یا محصولی داری که من را از کپلی در آینده نجات می دهد فقط کافی است به من ایمیل بزنی.

 

قیمتش مهم نیست ، آن را از تو خواهم خرید.

 

چون به موهای پر پشت نیاز دارم چون زیبایی را برای من به ارمغان میاورد و اگر با محصولت فرصت این را داشته باشم که زیبا شوم ، از تو یک عمر تشکر خواهم کرد و هر وقت که محلول تمام شود باز هم از تو خرید خواهم کرد

 

داستانی که خواندی واقعی بود ، ولی برای این این داستان را نوشتم که یک موضوع را متوجه  شوی.

 

اگر متوجه نشدی اشکالی ندارد ، تقصیر تو نبوده است احتمالا من در نوشتن و انتقال مطلب ضعیف هستم.

 

اجازه بده این موضوع را برایت باز کنم تا بهتر متوجه شوی

 

نیاز به یک محصول باعث فروش آن محصول خواهد شد و اگر تو بتوانی با محصولت فرصتی برای زندگی بهتر را جلوی پای مخاطبانت بگذاری خرید خواهند کرد.

 

اما باز هم اشتباه کردم .. باید در نوشتن خیلی بهتر شوم

 

بگذارد جمله بالایی را کامل تر کنم : در واقع مردم به مصحول نیاز ندارند ، به نتیجه ای که آن محصول برایشان به ارمغان میاورد نیاز دارند  و اگر تو به آن ها نشان دهی با محصولت می توانند به نتیجه ای که می خواهند برسند تصور می کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

آن محصول را از شما می خرند و هر زمان که به محصول مشابه ای نیاز داشته باشند پیش خودتان خواهند آمد.

 فکر می کنم الان دیگه به طور کامل متوجه موضوع شدی

 

برای اینکه بازار هدفت به محصولت به چشم یک فرصت نگاه کنند کافی است به این سوال ها پاسخ دهی :

  • محصول من نیازی از چه دسته از مردم را بر طرف می کند؟
  • تفاوت محصول من با رقیبم در چه چیزی است؟
  • اگر بازار هدفم از این محصول استفاده نکند چه مشکلی در آینده در انتظارش است؟
  • از چه چیزی وحشت دارند؟
  • و.

جواب به این سوالات کمکت می کنند به یک هدف برسی : فروش محصولات به بازار هدف

 

البته یک کار دیگر نیز برایت انجام می دهد و آن این است که میان تو و رقیبت یک فاصله ایجاد  می کند ، فاصله ای به بزرگی یک جمله : انتخاب تو توسط بازار هدفت میان تو و رقیبت.

 

می توانی به من ایمیل بزنی و از مشکلاتت در فروش بگوئی ، من مانند یک دوست آن هارا خواهم خواند و بعد از برسی جوابش را به صورت همچین مقاله ای در سایت خواهم گذاشت : مشکلی در فروش داری ؟ اینجا در میان بگذار

2 پاسخ
  1. مانی
    مانی گفته:

    بادرود
    از شما به خاطر مطالب خوبتون سپاسگذارم.
    اکثر مقالات رو مطالعه کردم و فیلم ها رو هم دیدم. برای من سوای که پیش اومده در زمینه ارایه آثار هنری مثل تابلوهای نقاش، مجسمه و .. هست که در واقع به نیازهای روحی افراد مربوط میشه و خیلی سلیقه ای هست. میخوام ازتون درخواست کنم که ویدیو یا مقاله ای در ارتباط با نحوه ارایه آثار هنری که در واقع نیاز اولیه افراد نیستن بلکه جزو نیازهای بعدی هر فرد محسوب می شن ارایه بدین.
    مردم ما عدم وجود آثار هنری رو که در منزل یا محل کارشون میتونه مسبب لذت، آرامش و یا شور بیشتر برای زندگی بشه رو احساس نمی کنن.

    پاسخ
    • Mehdiboronloo
      Mehdiboronloo گفته:

      مانی عزیز
      برای فروش محصولات هنری یک فرمول مشخص وجود دارد
      ترافیک یا همان بازدید کننده + فانل ها + پیشنهاد فروش = مقدار فروشی که وجود دارد
      و در واقع شما نیازی به هیچگونه مقاله و یا پست آموزشی ندارید
      و هرچقدر در بخش ترافیک بازدید کننده بیشتری وارد پیج کنید و بخش فانل سازی و پیشنهاد فروش را با کیفیت انجام دهید ” مقدار فروش ” بالاتر خواهد رفت..

      ویدئو های وبینار را کاملا ببین تا بیشتر متوجه منظورم شوی
      موفق باشی

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *