زمانی که می خواهی تبلیغ دهی باید نکاتی بیشتر از تعداد فالوور و لایک های یک پیج را برسی کنی.

 

 

زمانی که فقط تعداد فالوور و لایک را برای تبلیغات ملاک قرار می دهی دقیقا مثل این است که..

 

خانه ای را بدون دیدن فضای داخلی اش اجاره کنی ، و تنها چیزی که به تو نشان داده اند نمای بیرون خانه است.. که زیبا کردن آن کار سختی نیست..

 

 

یک پیج خوب برای تبلیغات این خصوصیات را دارد :

  • فالوور واقعی و تعداد لایک های متناسب با فالوور
  • دارا بودن فالوور هایی که به بازار هدف مان نزدیک تر هستند
  • تبلیغات زیادی در پیج شان میبینی !

 

راجب دو مورد اول در مقاله های قبلی صحبت کرده ایم ولی مهم ترین موضوع مورد سوم است..

 

 

در واقع هر پیجی که تبلیغات زیادی دارد ، طبیعتا بازدهی بالایی نیز دارد !  و اگر نداشت پیج های دیگر دیوانه نبودند که پول خود را بدون بازدهی خوب در جیب صاحبان این پیج ها بریزند ..

 

 

حتما دیده ای ، در شبکه تماشا و یا شبکه نسیم ، برنامه ای وجو دارد که دائما در این دو شبکه چخش می شود و آموزش آشپزی می دهد ، البته بهتر است بگویم بیشتر از اینکه آموزش آشپزی بدهد ظروف آشپزی تبلیغ می کند !  

 

 

شاید زمانی که این برنامه را ببینی و این نوع تبلیغ را با خود بگویی : آخه کی این ظروف رو از شما می خره ؟

 

 

اما داستانی که وجود دارد این است که این ظروف دیوانه وار فروش می روند ! میپرسی از کجا می دانم ؟ از آنجایی که زیاد تبلیغ می شود !

 

اگر فروش نمی رفت ، تولید کنندگان عقلشان کم نبود که هر روز در این برنامه ظروف خود را تبلیغ کنند ، آن هم با هزینه های بسیار زیاد.

 

 

پس می توان نتیجه گرفت که آن پیج هایی که دائما در آن ها تبلیغ میبینی ، بسیار پر بازده هستند..

 

 

 

 

رقیبانت را چک کن

 

کار دیگری که می توانی انجام دهی و بسیار مفید است ، این است که چک کنی رقیبانت در چه پیج هایی تبلیغ می دهند.

 

 

شاید رقیبت در ده ها پیج تبلیغ داده باشد و بلاخره پیجی را پیدا کرده باشد که بازدهی خوبی دارد.. و تو با استفاده از این تکنیک بجای هزینه برای ده تبلیغ فقط با یک تبلیغ می توانی به کشفی که رقیبت داشته برسی.

 

 

چک کردن رقیب فقط در این موضوع مهم نیست ، می توانی در قسمت کامنت های پیج اش ببینی که مشتریانش دقیقا به دنبال چه چیی هستند که رقیبت به آن توجه نمی کند

 

و دقیقا بیایی همان خدمت را برای مشتریان انجام دهی تا در قبالش پول و محبوبیت نصیبت شود..

 

 

می توانی نوع پست های او را چک کنی به عنوان مثال :

  • آیا وقتی قیمت را در کپشن اعلام می کنند مردم بیشتری با آن محصول درگیر می شوند یا وقتی اعلام نمی کنند؟
  • آیا توضیحات کوتاه مشتریان را بهتر جذب می کند یا زمانی که توضیحات طولانی راجب محصول می دهند؟
  • پست های محبوب او که کامنت و لایک زیادی دارند چه خصوصیاتی دارند ؟ ( مسابقه گذاشته اند و یا سوالی را مطرح کرده اند ؟ )

 

 

نکات بسیاری را با چک کردن رقیبت به دست خواهی آورد ، پس همین الان بعد از تمام شدن این مقاله دست به کار شو..

 

 

اگر پیجی یک میلیون فالوور واقعی داشته باشد و این نکته را نداشته باشد ، برای تبلیغ مناسب نیست

 

 

زمانی که تبلیغ می دهی ، می خواهی بازار هدف ات را به با پیج خود آشنا کنی و در نهایت محصولت را به او بفروشی..

 

 

اما اگر پیجی که در آن تبلیغ می دهی در فالوور های خود بازار هدف تورا نداشته باشند ، تبلیغ در آن پیج خودکشی است.

 

 

اما بازار هدف تو کیست ؟

 

 

اگر لوازم آرایشی می فروشی ، بازار هدف تو خانم های 18 تا 40 سال هستند

 

اگر لوازم ورزشی میفروشی ، بازار هدف ات کسانی هستند که ورزش می کنند

 

اگر آموزش لاغری می فروشی ، بازار هدف تو افراد چاق هستند..

 

 

اما بازار هدف من کجا هستند ؟ چطور می توان آن ها را پیدا کنم ؟

 

اگر لوازم آرایشی داری ، باید ببینی خانم های 18 تا 40 سال کدام پیج هارا دنبال می کنند ؟  پیج های آموزش آرایش خانگی یا پیج هایی که متن و یا عکس های دخترانه دارد که نمونه این پیج ها زیاد است ، پس باید در این پیج ها تبلیغ دهی

 

 

اگر لوازم ورزشی میفروشی ، بازار هدف ات در پیج هایی هستند که آموزش فیتنس مردان می دهند ، پس باید در این پیج ها تبلیغ دهی

 

 

اگر آموزش لاغری می فروشی ، باز هم می توانی بازار هدف ات را در پیج های فیتنس پیدا کنی ، پس باید در این پیج ها تبلیغ دهی

 

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *