روندی که کسب و کار های اینستاگرامی را به نابوی میکشاند و احتمالا تو نیز در همین مسیر قرار داری

چند  ماه گذشته..

 

شرایط فعلی کسب و کارت هیچ شباهتی به آن رویایی که در ابتدای کار فکر میکردی ندارد.

 

صبح که از خواب بلند می شوی به این موضوع فکر مکینی که آیا قرار است ” یک روز بدون اتفاق ” دیگر را برای خودت و کسب و کارت رقم بزنی..؟

 

این چیزی نیست که تو دوست داشته باشی ولی خب همیشه همه چیز آنطور که ما دوست داریم پیش نمی رود.

 

حتی شاید برای تو همیشه همه چیز آنطور که دوست نداری پیش می رود.

 

حدود ۸ ساعت خوابیده ای ولی باز احساس میکنی در اعماق وجودت خسته ای.

 

شاید از نظر روحی خسته باشی.

 

دلخوشی امروزت چیست؟ شاید هیچی ، ولی خب قسمت جدید گات شاید بتواند یک ساعتی سرگرمت کند.

 

درحالی که قسمت جدید درحال دانلود است یکبار دیگر به صفحه اینستاگرام ات سر میزنی.

 

آپدیت می شود و خب.. چند نفر فالو ات کرده اند و چندتایی هم لایک دریافت کرده ای..

 

ولی خب فالوور های ات بیشتر روند نزولی دارند تا صعودی..

 

چند کا فالوور فیکی که چند وقت پیش خریدی بودی هیچ کمکی به تو نکرده اند و دایرکت ات پر شده از پیام های تبلیغاتی مضخرف که دوست داری از دیدنشان سرت را به دیوار بکوبی.

 

 

یکهو ته دلت خالی می شود !

 

تا کی قرار است این روند ادامه داشته باشد؟ !

 

تا کی هی بخوام و نشه؟!

 

تا کی باید شکست بخورم؟!

 

اینجا آن جمله معروفی که در پیج های انگیزشی خوانده ای یادت می افتد : شکست بیشتر ، پیروزی های بیشتر !

 

دیگر حالت حتی از این متن ها و پیج های انگیزشی هم به هم میخورد.

 

شاید برای بهتر شدن اوضاع کسب و کارت باید دنبال یک رمال درجه یک بگردی.

 

تا با چند دقیقه سحر و جادو شرایط کسب و کار و زندگی ات را دگرگون کند !

 

یا شاید باید یک گوشه اتاق بنشینی و مشتریانی را که برای خرید از پیج ات سر و کله میشکنند را جذب کنی.

 

فرکانس خوبی ایست.

 

ولی خب فکر خوبی نیست ، شاید خط به خط شود و داخل یک فرکانس دیگر بیوفتی و  به جای مشتری یک فرزند جذب کنی !

 

با این گرانی اصلا فکر خوبی نیست.

 

یا شاید رمالت سحر و جادوی اشتباهی را بخواند ودر دم سیاه روزی و تیره بختی به سراغت بیاید.

 

خب ، راه حل چیست؟

 

در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت می کنم که چطور کسب و کارت را از این شرایط منحوس نجات دهی..

 

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنی این که پیج کسب و کارت تا زمانی که بر مبنای : “چطور بیشتر بفروشم ؟ ” کار کند ، فروش بالاتری را تجربه نخواهد کرد، است

 

تا زمانی محتوایی که در پیج ات ارائه می دهی کمکی به مخاطبین نکند تا آن ها شرایط و یا زندگی بهتری داشته باشند..

 

تصور کن می خواهی برای اولین قرار عاشقانه ات لباسی بخری.

 

سردرگمی و از بین چند ده لباسی که داری هیچکدام را مناسب آن شب نمیدانی.

 

بعد از صرف چند ساعت در اینستاگرام چند پست را در کالشن ات سیو کرده ای تا یکی از آن ها را انتخاب کنی.

 

اولین پست را باز میکنی :

 

دلیلی برای علاقه مندی به این پست و پیج داری؟

 

یا دقیقا به مانند صدها پیج تکراری ای است که تا به الان در این حوزه دیده ای ؟ صرفا یک تصویر ، و چند متن که فقط برای خالی نماندن کپشن نوشته شده.

 

بسیار خب ، بزار پست دوم را هم ببینم و بعد یک مقایسه دقیق تر میان این دو انجام خواهیم داد.

 

 

خب چیزی که مشخص است ، بیشتر از پست اول برای دیدن پست دوم هیجان داری..

 

و دقیقا همین انتخاب را هم خواهی کرد ، چرا؟

 

  • پست اول دقیقا همان محتوایی را دارد که تو چند صد بار در اینستاگرام دیده ای ، و هیچ تازگی ای برای تو ندارد.
  • پست دوم دقیقا به سوالی که در ذهنت داری یعنی ” چه لباسی را انتخاب کنم ؟ ” پاسخ داده
  • محتوای پست دوم قصد دارد به تو کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشی ، پس او را دوست خواهی داشت
  • محتوای پست اول یک چیز را به تو می گوید : پولت را به من بده و این بلوز لعنتی را وردار برو!
  • تفاوت آشکار این پیج با دیگر پیج هایی که تا به الان دیده ای..
  • و..

 

می توانم تا صبح همین طوردلیل بیاورم ، ولی خب کارهای مهم تری داریم !

 

پس این شد یکی از دلایلی که تو نتوانسته ای به آن فروشی که آرزویش را داری برسی : محتوای کسل کننده و بی روح سنتی !

 

ولی اگر بخاهم یک دلیل دیگر بیاورم ، از میان چندین دلیل دیگری که وجود دارد بدون شک تبلیغ نویسی هست..

 

اگر بخواهم سطح کیفی تبلیغ نویسی پیج های ایرانی یا حتی برند های بزرگ تر را ارزیابی کنم ، باید بگویم یک بچه دوم دبستانی ای که خواندن و نوشتن هم بلد باشد دقیقا مانند این پیج ها و برند ها تبلیغ نویسی میکند..

 

یک سوال دارم..

 

آیا تا به حال اسم ” تبلیغ نویسی “را شنیده بودی یا درمورد آن مطلبی خوانده بودی ؟ ( به غیر از این سایت )

 

اگر نه باید بگویم تعجبی ندارد که از فروشت رضایت نداری.

 

هر بیزینسی بدون کمپین های تبلیغاتی و تبلیغ نویسی نابودی اش حتمی ست !

 

اگر می خواهی چیزهای بیشتری در مورد تبلیغ نویسی بدانی توصیه میکنم در این دوره رایگان شرکت کنی.. ( البته اگر انقدر تنبل نیستی که نتوانی روزانه چند دقیقه برای انجام درس هایش وقت بگذاری.. ) لینک شرکت در دوره : کلیک کن

 

بگذار یک جمع بندی داشته باشیم چون از آنجایی که بسیار طولانی شد این مقاله در مورد دلایل دیگر در مقالات بعدی توضیح خواهم داد..

 

ولی اگر بخواهم این مقاله را در چند خط تمام کنم..

 

دلایلی که اجازه نمی دهند فروشی که می خواهی را داشته باشی :

 

  • استفاده از محتوای تنفر آمیز سنتی برای مخاطب
  • تبلیغ نویسی به مفتضحانه ترین شکل ممکن
  • نداشتن فانل های هوشمند ( در دوره رایگان یاد خواهی گرفت )
  • دیدی که باعث نابودی کسب و کارت شده : مردم به جهنم ، فقط فروش خودم مهم است
  • هیچ تفاوتی با سایر رقیبانت نداری..
  • نداشتن هدف درست برای بیزینس ات
  • و..

 

تمام این موارد را در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد.

 

این مقالات را بخوان : 

 

همه آن چیزی که باید درباره تبلیغات در اینستاگرام بدانی

چرا مشتری در لحظه آخر از خرید پشیمان می شود ؟

چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم تا بیشترین حجم فروش را ایجاد کند ؟ + ویدئو

۴ دلیلی که می گویند بهترین فرصت برای فروش محصولاتت در اینستاگرام همین الان است

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *