چه قیمتی برای محصولاتمان در اینستاگرام بگذاریم؟

 

تصور عموم افراد این است که اگر دو پیج یک محصول همسان را داشته باشند شانس پیجی که قیمت کمتری برای محصولاتش گذاشته بیشتر است.

 

اما بزار خیلی راحت و صریح بگویم : این یک باور مضخرف است که مربیان بازاریابی در کله مردم فرو کرده اند

 

اگر از اکثر مربیان بازاریابی مشاوره بگیری به تو خواهند گفت که اول قیمت محصولاتت را کمتر بگذار ( یا به اصطلاح دون بپاش ! ) که مشتری به سمت پیج تو بیاید و بعد که مشتری ات شد قیمت ها را کم کم بالا بکش

 

در نگاه اول این یک تکنیک فوق العاده اس و تقریبا اکثر افراد هم انجامش می دهند

 

اما اینجا یک سوال پیش می آید اگر این تکنیک فوق العاده اس و اکثر افراد هم انجامش می دهند ، چرا آن ” اکثر افراد ” هیچ وقت فروش خوبی را تجربه نمی کنند؟  

 

بگذار یکبار دیگر خیلی راحت و صریح حرفم را بزنم : وقتی قیمت محصولتت را پائین میاوری ، ارزش خودت و خدماتت را هم پائین میکشی

 

یکی از دوستان عزیز دیروز ایمیلی به من زد و گفت که :

” سلام ممنون برای اطلاعات خوبی که ارائه میدید. دوس دارم اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت گذاری داشته باشم.. اینکه چطور باید قیمت گذاشت با توجه به قیمت های رقابتی اینستاگرام..قیمت  چطور باشه که مشتری جذب بشه با رضایت خرید کنه و وفادار هم بشه. من کارهای هنری دارم که خاص و جذابن ولی مشابه اینا داره مفت فروخته میشه..من هم باید قیمت پایین بزارم یا قیمتی که به نظر خودم درست و مناسب هست؟  چون کار هنری کشش داره از نظر قیمت..اگه قیمتی که از نظر من مناسب هست بزارم چطور مشتری رو متقاعد کنم؟ وقتی مشابه ارزونتر در دسترسش هست. خوشحال میشم در این مورد راهنمایی یا توصیه شما رو بشنوم “

 

من کارهای این عزیزمان را ندیده ام ولی وقتی قیمت محصولی که دسترنج خودش بوده و برایش وقت گذاشته را به عنوان مثال میگذارد ۱۰ هزار تومان ، با صدای بلند به فالوور هایش یک پیام ارسال می کند : ارزش هنر ، وقت و محصول من  ۱۰ هزار تومان است..

 

قیمت گوشی های اپل بسیار بالاتر از گوشی های دیگر است ولی اگر بخواهیم پرفروش ترین گوشی های دنیا را نام ببریم قطعا اپل در صدر لیست قرار میگیرد.

 

پس نیازی نیست برای افزایش فروشت قیمت محصولت را پائین بیاوری بلکه باید کیفیت کارت را بالاتر ببری..

 

هرچه قیمت محصول بالاتر باشد ارزش بالاتری هم نزد مشتری خواهد داشت و اگر مشتری با دو محصول ۵۰ هزار تومانی و ۱۱۰ هزار تومانی رو به روی باشد که مشابه هم هستند و ۱۰۰ هزار تومان پول داشته باشد محصول ۱۱۰ هزار تومانی را خواهد خرید.

 

منظور من این نیست قیمت غیر واقعی و بالا برای محصولاتت بگذاری ، هرچه قیمت اصلی اوست برایش بگذار و مطمئن باش اینکه مشتریانت چند برابر آن را ارزان تر بفروشند تاثیری در میزان فروت نخواهند داشت

 

چون صد در صد محصول بی کیفیتی دست مشتری می دهند و همین موضوع هم باعث می شود مشتری برای دفعه دوم از آن ها خرید نکنند..  

 

یکی از دلایلی که من اجازه نمی دهم دوستانی که از سیستم همکاری درفروش استفاده می کند وارد آکادمی شود هین است.. چون تمام محصولات بی کیفیت هستند !

 

برای گرفتن وقت مشاوره تلفنی در این مورد روی لینک زیر کلیک کن

 

1 پاسخ
  1. علی خدایی
    علی خدایی گفته:

    سلام استاد عزیز
    ممنون بابت این مقاله و این تلنگر
    من در نزدیکانم کسان زیادی رو دیدم که محصول فیزیکی میفروشن و همشون هم از این تکنیک دون پاشی استفاده میکنن ولی هیچکدوم واقعا فروش خوبی ندارن
    البته اینکه فروش خوبی رو ندارن تمام دلیلشم این نیست ولی به نظر من هم اینکار اشتباهه
    بازم ممنونم ازتون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *