چرا فروش کمی در اینستاگرام داریم؟ + راه حل

 

هیچکدام از انسان های روی زمین شبیه به یکدیگر نیستند و هرکدام حدقال یک تفاوت را با دیگری دارند ولی ۹۷ درصد کسانی که کسب و کار اینستاگرامی دارند در این زمینه کاملا شبیه به هم هستند.

 

قبل از باز کردن این موضوع را برایت باز کنم بگذار چند خط داستانی برایت بنویسم تا بهتر این شرایط را درک کنی..

 

علی یک پسر یا بهتر بگویم پیر پسر ۳۸ ساله است او شاید به تعداد موهای سرش جواب « نه » شنیده است ! جواب نه از دخترانی که به آن ها پیشنهاد ازدواج داده است.

 

چرا ؟ علی ماشین ، خانه و کار مناسب داشت

 

شرایط مالی او چندین برابر از دوستانش که همگی در کمتر از ۲۵ سالگی ازدواج کرده بودند بود ولی همه دختران یک جواب برای علی داشتند : نه !

 

 

علی با اینکه به طرز باورنکردنی ای پیشنهاد ازدواج داده بود ولی یک بار هم به خواستگاری نرفته بود !  

 

او برای داشتن یک رابطه خیلی عجله داشت ، در همان دیدار اول پیشنهاد می داد ! بیا با من ازدواج کن..

 

قاعدتا هیچ دختری با ذوق بغل علی نمیپرد و بدر جوابش بگوید : بله…

 

مشکل علی این بود که راه و رسم شروع یک رابطه را بلد نبوده است..

 

در واحد بالایی علی ، در یک خانواده چهار نفره ، یک دختر ۱۹ ساله به اسم سحر زندگی میکرد..  

 

سحر برای خودش یک کسب و کار کوچکی را شروع کرده بود و می خواست هرچه زودتر در آن به موفقیت برسد

 

باید بگویم ماجرای سحر هیچ ربطی به علی ندارد ولی شبیه به داستان اوست و شاید دقیقا مربوط باشد به تو و  آن ۹۷ درصد کسانی که کسب و کار اینستاگرامی داشتند.

 

سحر در اینستاگرام مشغول به فروش لوازم آرایشی شده بود و به آینده این کسب و کار بسیار امید وار بود

 

سحر می خواست هرطور که شده از لحاظ مالی روی پایه خودش بایستد و این بسیار برایش لذت بخش بود

 

اما او یک مانع بزرگ را در سر راهش میدید : فروش کم

 

چرا ؟ سحر انواع مختلف لوازم آرایشی را داشت و بیشتر از همه تلاش می کرد..

 

اکثر رقیبان او فروش خوبی را دارند با اینکه کمتر از او تلاش می کنند

 

سحر به تعداد موهای سرش پیشنهاد داده بود ! پیشنهاد فروش !  

 

او به هرکه که میرسید یک پیشنهاد برایش داشت : بیا این محصول را از من بخر..

 

و همه این افراد یک جواب برای او داشتند : نه !

 

شبهات داستان علی و سحر را متوجه شدی ؟ هر دوی آن ها در اولین فرصت پیشنهاد را می دهند !

 

سحر هم مثل علی راه و رسم شروع یک رابطه را بلد نبود ، البته رابطه ای از جنس خریدار و فروشنده..

 

دقیقا به مانند آن ۹۷ درصدی که کسب و کار شکست خورده ای در اینستاگرام دارند..

اما چاره کار سحر و این ۹۷ درصد چیست ؟

 

اول صمیمی شو بعد پیشنهاد بده

 

 

طبیعی است که هیچکس در دیدار اول به حرف یک فروشنده اطمینان نمی کند و سعی می کند آن را از خود دور نگه دارد..

 

مردم خرید کردن را دوست دارند اما نمی خواهد کسی به آن ها پیشنهاد بدهد که چه چیزی را بخرند.. و شاید بهتر باشد بگویم متنفرند..

 

پس بهتر است ابتدا طبق راه حلی که در این مقاله ها داده ام یک رابطه ایجاد کنند و بعد پیشنهاد فروش بدهند :

چطور بازار هدف خود را عاشق پیج اینستاگرام خود کنیم ؟

چطور فروشمان را در اینستاگرام افزایش دهیم ؟

چطور برای مشتریان در اینستاگرام فراموش نشدی شویم

چطور بدون اینکه یک ریال هم برای تبلیغات در اینستاگرام هزینه کنیم فروش خوبی داشته باشیم

آیا تو نیز این اشتباه فاحش را در کسب و کار اینستاگرامی انجام می دهی؟

تکنیکی که اگر از آن استفاده کنی مشتری بین تو رقیبت تورا انتخاب خواهد کرد

تکنیکی که باعث می شود مشتریانت هیچ وقت به تو خیانت نکنند

 

مطمعن نیستم شاید علی چند وقت دیگر پیشنهاد ازدواجی به سجر هم بدهد و یک جواب : نه از او بگیرد !

 

بلاخره در دنیای همسایگی حداقل یک بار افراد با هم برخورد می کنند

 

و برای علی همین یک بار هم برای دادن پیشنهاد ازدواج کافی است

 

بلاخره علی کسی است که به همه پیشنهاد ازدواج می دهد

 

 

دقیقا از موضوع هم مطمعن نیستم که چند وقت دیگر سحر به علی پیشنهاد فروش ندهد..

 

بلاخره دنیای مجازی است و ممکن است یکبار هم که شده پای علی به پیج سحر باز شود و پیشنهاد سحر در گوشی او نیز ظاهر شود..

 

و برای سحر هم همین یک بار کافی است تا پیشنهاد فروشش را ارسال کند..

 

بلاخره سحر کسی است که به همه پیشنهاد فروش می دهد

 

بله ایراد بعدی علی و سحر مشخص شد

 

اینکه برای علی فرق نمی کند دختری که به آن پیشنهاد می دهد چقدر با او اختلاف سنی دارد یا تحصیلاتش چیست..

 

و حتی خانوادش کیست ! فقط به دنبال یک جواب « بله » است..

 

دقیقا همانطور که برا سحر فرقی نمی کند مشتری اش آقا هست یا خانم

نیازی به این مصحول دارد یا خیر

فقط می خواهد به همه پیشنهاد بدهد!

 

این مقالات را بخوان تا بهتر ایراد دوم آن ها را درک کنی

چطور با مخاطبانت طوری طرح دوستی بریزی که نتوانند به پیشنهاد فروشت جواب رد بدهند؟

کلید موفقیت در فروش که رقیبت نمی خواهد بدانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *