چرا مردم به محصولات و کسب و کارت اهمیتی نمی دهند؟

در بین ایمیل هایی که دریافت کرده ام ، یک سوال بیشتر از همه پرسیده شده بود.

 

چرا مردم به محصولات و کسب و کارم اهمیت نمی دهند؟

 

خواندن این مطلب ۳ دقیقه زمان می خواهد و نخواندن آن سال ها شکست و رکود کاری به همراه خواهد داشت.

 

اکثر مردم شبانه روز کار می کنند اما از نداشتن مشتری گلایه مند هستند. حتما تا به حال صد ها نمونه از این مردم را دیده ای یا اینکه خودت هم جز همین دسته هستی. اما چرا؟

 

چون نمی دانند چرا مردم محصولاتشان را نادیده می گیرند!

 

و اگر پاسخ این سوال را ندانی دیگر فرقی ندارد چقدر کار می کنی یا اینکه چقدر برای ساخت محصولتت وقت گذاشته ای چون هیچکس نخواهد خرید.

 

مردم در دو حالت پیام برندی را نادیده می گیرند:

  • پیام تکراری باشد
  • به آن علاقه ای نداشته باشند.

 

اجازه بده با یک مثال موضوع را باز تر کنم. تصور کن روی صندلی های هواپیما نشسته ای و تقریبا آماده ای که پرواز کنی.

 

مهماندار شروع به توضیحات اولیه می کند. توضیحاتی که همه مان بارها آن را شنیده ایم. اگر نگاهی به صندلی کناری ات بیاندازی یا افراد حاضر در هواپیما را ببینی متوجه میشوی تقریبا هیچکس گوش نمی دهد!

 

چون تکراری است !

 

اما در حین پرواز ناگهان در یک چاله هوایی می افتید و هواپیما سریع شروع به از دست دادن ارتفاع می کند در همین حین مهماندار می گوید مسافران عزیز توجه کنید که…

 

همه مردم با ۱۰۰٪ توجه به مهماندار گوش می کنند چون اگر پیام مهماندار را نادیده بگیرند زندگی شان به خطر می افتد.

 

اگر پیام تبلیغاتی محصولت تکراری بود بهتر است که فکر فروش آن را از سرت بیرون کنی و اگر پیام تبلیغاتی محصولت توانست به مشتری یک فرصت بهتر برای زندگی کردن را نشان دهد بهتر است که به فکر اضافه کردن چند کارمند جدید باشی چون وقت سر خارندن نخواهی داشت.

 

 

هر محصولی را می تواند تبدیل به یک فرصت بهتر برای زندگی شود.

 

احتمالا خیلی ها الان می گویند آقای بورون لو ما یک محصولی داریم که ربطی به زندگی ندارد. اما در پاسخ باید بگویم هر محصولی که وجود دارد دلیلی برای بهتر زندگی کردن است.

 

فکر کنم تن ماهی مثال خوبی باشد. در نگاه اول تن ماهی به هیچ عنوان یک فرصت بهتر برای زندگی کردن دیده نمی شود اما لازم نیست تن ماهی را تن ماهی معرفی کنم یا بگویم تن ماهی خوشمزه! چرا؟

 

چون این کار افراد بی سواد در زمینه تبلیغ نویسی است. تن ماهی را یک وعده غذای کامل رژیمی برای فیتنس کارها معرفی می کنم. چه کسی دوست ندارد یک بدن فیتنس داشته باشد؟

 

برای نوشتن یک تبلیغ باید درباره آن محصول و مزایا اصلی و مزایای جانبی آن تحقیق کرد. زمان نوشتن این تبلیغ به چند باشگاه بدنسازی سر زدم و با مربیان صحبت کردم تا متوجه شدم بهترین غذا برای یک فیتنس کار تن ماهی است!

 

پس اگر هر محصولی داری می توانی با کمی تحقیق و فکر کردن آن را تبدیل به یک فرصت بهتر برای زندگی کردن کنی.

 

اگر با دقت این مقاله را خوانده باشی احتمالا به این نتیجه رسیده ای که نباید در ادامه مسیر کسب و کارت و در کمپین های تبلیغاتی ات حرف های تکراری بزنی.

 

تبلیغ نویسی باید هورمون های بدن خواننده را تغیر دهد ولی وقتی تبلیغ نویسی پیج های فروشگاهی را میبینم ناخودآگاه حالتی شبیه به این را پیدا می کنم.

چند نمونه از حرف های تکراری ای که زده می شود :

  • فروش انواع لباس زنانه شیک
  • معتبر ترین پیج فروش کفش با بهترین کیفیت
  • با ما بهترین برند های ترکیه را داشته باشید..
  • با کیفیت ترین و بهترین برند آرایشی دنیا
  • و..

 

آیا برای تو اهمیتی دارد که آیفون را به چه قطعاتی ساخته اند یا اصلا چطور ساخته شده؟ نه ، ولی او را می خواهی

بیشتر مردم آیفون را برای کیفیت بالایش نمی خرند بخاطر سیب پشتش میخرند. بخاطر کلاسش میخرند.

حقیقت این است ، برندت را بازاریابی نکن سود نهایی که برای مشتری میسازی را بازاریابی کن.

پس اگر بازار هدفت به پیج و محصولات اهمیت نمی دهد دلیلش این است که هیچ چیز متفاوتی ارائه نمی دهی و پیام برندت تکراری است.

 

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *